אסטרטגיה דיגיטלית

אסטרטגיה דיגיטלית

אנחנו חיים בעולם דיגיטלי, והפעילות השיווקית שלנו חייבת להיות ממוקדת ולהופיע לקהל הנכון ובזמן הנכון. המסר שלנו חייב להיות ברור ומניע לפעולה, בהתאם למטרות של העסק שלנו.

המגמות והטרנדים בדיגיטל מתחלפים כמעט בכל יום, בקצב מהיר מאוד, ולכן חשוב מאוד להיות עם האצבע על הדופק, להכיר וללמוד אותם, להבין אותם, ולהשתמש בהם לטובתנו.

 

בניית אסטרטגיה דיגיטלית

כשאנחנו בונים אסטרטגיה דיגיטלית חשוב להגדיר מהן המטרות שלנו ומה נרצה להשיג באמצעות הנכסים הדיגיטליים שלנו. אם אין לנו נכסים דיגיטליים, זה יהיה בדיוק הזמן להקים אותם ולהגדיר אותם בצורה הטובה ביותר.

נשאל את עצמנו שאלות, כמו: היכן נמצא קהל היעד שלנו? מה מאפיין אותו בכל אחד מהערוצים השונים? וכמובן, באיזה ערוצים יהיה לנו הכי נכון לפרסם? בחירת ערוצי הפרסום היא קריטית לנו ולמשתמשים שלנו.

איך נראים המתחרים שלנו לעומתנו? מה מאפיין אותנו ומה מבדל אותנו אל מול המתחרים? גם אלו חלק מהשאלות שנשאל את עצמנו בשלב בניית האסטרטגייה הדיגיטלית. האפיון שלנו, כמו גם השפה בה נשתמש והדרך בה ניראה הם חלק מהותי בהגעה לקהל היעד הנכון והם משתנים לא רק בין ארגון אחד לשני, הם משתנים גם בתוך הארגון בין הפלטפורמות השונות.

 

ומה עכשיו?

אחרי שבנינו אסטרטגיה דיגיטלית חשוב להכין תשתית נכונה, קלה וברורה לביצוע מדידה ומעקב אחרי התוצאות. אחד היתרונות הגדולים של מדיה דיגיטלית זו היכולת לעקוב ולמדוד כמעט הכול, וזה גם אחד החסרונות שלה. מרוב פרמטרים ואפשרויות מדידה קל מאוד לפספס את העיקר והכנת התשתית למדידה חשובה מאוד לזיהוי מגמות טובות או שליליות בזמן אמת.

תשתית טובה תהיה כזו שתיקח בחשבון את כל הנכסים הדיגיטליים ותחבר ביניהם.
בעולם מרובה פלטפורמות, הכח והידע שנצבר מתפזר בין כל הפלטפורמות השונות ואיחוד של כולן למקום אחד מהווה כח עצום ושלם שגדול בהרבה מסך חלקיו. כך נוכל למדוד וליישם פעולות שחוצות פלטפורמות ועוברות בין משתמשים ברשתות חברתיות לגולשים באתר ונמענים ברשימות תפוצה והכל בצורה החכמה ביותר ובפילוח והבנת המידע  בצורה הממוקדת ביותר.

וכמובן, בסופו של דבר, חשוב מאוד לעקוב גם אחרי השינויים בעולם הדיגיטלי.
הם הרי משתנים כמעט על בסיס יומי וברגע אחד כללי המשחק יכולים להשתנות מן הקצה אל הקצה ואנחנו חייבים להיות שם, להגיב בהתאם ולהתאים את עצמנו למצב הנוכחי.

בואו נדבר

בואו נדבר על אסטרטגיה דיגיטלית ובכלל.

תשאירו לי פרטים, אפשר גם הודעה קצרה ואני מבטיח לחזור אליכם בהקדם לשיחת היכרות נעימה.