אחת השאלות הנפוצות ביותר היא: מתי?
ולא, אני לא מתכוון למתי נגיע כבר, אם כי זו השאלה הכי נפוצה בנסיעות ברכב.
אני מתכוון לשאלה –
מתי הכי נכון לשווק ללקוחות שלנו?
ובכן התשובה כבר נמצאת אצלכם.
ניקח לדוגמה את פייסבוק כערוץ שיווק דיגיטלי:
אם יש לכם עמוד פייסבוק עסקי פעיל, שכבר הועלו בו מגוון פוסטים לאורך תקופה ארוכה בימים שונים בשבוע ושעות שונות – כל מה שנשאר לכם לעשות הוא להיכנס למערכת הסטטיסטיקות של הדף ולבדוק את השעות והימים הטובים ביותר בהם הקהל שלכם נמצא אונליין.
ככה זה נראה:
כמו שאפשר לראות בדוגמה הזו – עיקר הפעילות היא בין השעות 9:00 בבוקר ל21:00 בערב כאשר ככל שמתקרבים לשעות הערב ישנה עלייה. לא משמעותית במיוחד, אבל עדיין במגמת עלייה.
אותו הדבר בקמפיין גוגל אדוורדס:
אם הקמפיין שלכם פעיל כבר מספיק זמן בתקופה שגרתית (ללא חגים או אירועים שיכולים להשפיע על אופי בפעילות באותם הימים) – כל מה שנשאר לכם לעשות הוא להיכנס למערכת, לעבור לדוחות ולהציץ בדוחות ימות השבוע (בעבר היה נמצא תחת מימדים) – דוח שעות היום ועוד.
ככה זה נראה:
בניוזלטרים הסיפור אחר לגמרי.
אם אתם משתמשים באחת מהמערכות החכמות להפצת ניוזלטרים, ישנם היום כלים מתקדמים שמאפשרים הפצה של ניוזלטר בצורה דינאמית כך שכל אחד מהנמענים יקבל את הניוזלטר בדיוק בשעה וביום שבהם הוא פתח את רוב הניוזלטרים האחרונים וכך אנחנו מעלים אחוזי הפתיחה של כל ניוזלטר באמצעות דיוור בדיוק בזמן הפעיל של הלקוח.
ומה אם אין לכם תשתית קיימת?
מה עושים אם אין דף עסקי פעיל בפייסבוק, קמפיין פעיל בגוגל או רשימת תפוצה פעילה?
זה בדיוק הזמן להכין את הקרקע לבדיקת הנתונים בהמשך.
העלו פוסטים בכל שעות היממה ובכל ימות השבוע, דאגו לגוון ולבדוק אפשרויות שונות.
הריצו את הקמפיינים בכל שעות היממה ובכל ימות השבוע, אל תצאו מנקודת הנחה שקהל היעד שלכם לא פעיל בשעות מסוימות עד שתבדקו את זה.
ורק לאחר תקופה, שיכולה לנוע בין שבועיים לחודשיים, תלוי בתחום, בפלטפורמה ובדחיפות הקמפיין כמובן – רק לאחר תקופה זו, בצעו ניתוח באמצעות הכלים שהזכרתי ובדקו את הימים והשעות הטובים ביותר להגיע אל הלקוחות שלכם בכל אחת מהפלטפורמות ורכזו את תקציב השיווק לזמנים האלה בדיוק. כך תוכלו להמיר תקציבי שיווק מימים ושעות לא אפקטיביים אל ימים ושעות טובים במיוחד ולמקסם את התקציב.
תופתעו לגלות את השינוי הגדול שמתקבל לאחר תהליך כזה.
ותופתעו עוד יותר לגלות, שלאותו קהל יעד יש אופי גלישה ושימוש שונה בפלטפורמות השונות וייתכן שתגלו לדוגמה שבגוגל שהם מחפשים אתכם יותר בשעות הערב ובפייסבוק מגיבים יותר בשעות היום.